4 Haz 2014

Marshmellow ile pasta hamuru




Denemesem çatlardım:)28 mayıs Zeynep'imin doğumgünüydü,ona niyetle yapmaya karar verdim bu pastayı.Bu pastadaki şeker hamuru değil marshmellow isimli yumuşak şekerlerle hazırladım.Tahminimden biraz daha fazla uğraştırdı beni aslında.Gelelim pastamızın malzemelerine ve hazırlanışına.

Pandispanya malzemeleri:
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 2 yemek kaşıgı kakao
  • 1 paket kabartma tozu
pandispanya yapılışı:





Yumurta ve  şekeri iyice çırpın.sonra un,kabartma tozu ve kakaoyu ekleyin.Güzelce karıştırdıktan sonra yağlayıp unladığınız kalıp ve ya tepsiye dökünüz.Önceden ısıtılmış 160 dereceye ayarladığınız fırında pişirin.


Pastamın iç malzemesi olarak tavuk göğsü kullandım.Yemek menüsü altında bulabilirsiniz tarifi.


Marshmellow hamuru

Malzemeler:
  • 3 paket pembe beyaz marshmellow
  • 1 paket mavi beyaz şirinler şeklinde marshmellow(siz faklı renkler bulursanız onlar da güzel olur.)
  • 2 çay kaşığı margarin(hamurları poşetlerken yapışmasın diye)
  • 1,5 paket pudra şekeri
Hazırlanışı:

  • Yukarıdaki gibi şekerleri renklerine göre ayırın.Mavi olan şekerler mavi-beyaz oldugundan ben beyaz kısımlarını makasla kesip beyaz şekerlere ekledim.
  • Bunları içi su dolu büyük bir tencerede suya temas ettirmeden eritiyoruz.Ocağınız açık olsun tenceredeki su kaynıyor olsun sürekli.
  • Bütün  hamurları aynı anda eritmeyin.Birini hazırlarken diğeri donabilir.
  • Eriyen şekerler çok fazla cıvık olmasın yoksa toparlamak çok zor olur.Ve erime esnasında karıştırmaya çalışmayın.Çok yapışkan oluyor.
  • Ocaktan aldığımız erimiş şekerin içine pudra şekerin bir kısmını koyun ve kaşıkla toparlamaya çalışın.Sakın elinizi içine daldırmayın hemen:):)Demedi demeyin sonuç çok fena oluyor:)
  • Biraz toparlanınca hafif pudra şekeri döktüğümüz zeminde (arada yine pudra şekeri döküyoruz)hamuru toparlamaya çalışıyoruz.Yine de hafif bir yapışkanlık olabilir.Çok aşırı pudra şekeri koyarsanız hamur çok sert oluyor.
  • Hazırladığımız hamuru margarinlediğimiz streçe sarıyoruz.oda ısısında  bekletiyoruz.Benim hamurum bir hafta dolapta bekledi.Eğer benim gibi fazla bekletecekseniz.Hamuru çıkardığınızda taş gibi  kesinlikle açılmayan bir hamurla karşılaşacaksınız:)Umutsuzluk yok.Ben 5 dk fırında beklettim ve  tekrar yoğurdum ,böylelikle pudraşekeri dökerek merdaneyle açabildim hamuru.
  • Sonra pastamızı kaplıyoruz ve köşesindeki fazlalıkları bıçak yardımıyle kesiyoruz.Ben üstteki süslemeleri sütle yapıştırdım ama suyla da olur.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çok kıymetli yorumlarınızı alalım:)))