7 Kas 2014

YARIM DAİRE KLOŞ ETEK NASIL YAPILIR?


 Haftasonları gittiğim ve evime çok uzak diye sürekli mızmızlandığım İsmek dikiş kursu serüvenime evime çok yakın olan Halkeğitim dikiş kursunda devam edeceğim.İsmek'teki hocamdan ve arkadaşlarımdan çok  memnundum aslında ama halkeğitimden haber gelince oraya devam etmeye karar verdim.Şimdilik burayı da sevdim,daha çok makina olması ve kursiyer sayısının az olması beni çok sevindirdi:)Sadece bir gün gittim ve bu eteği öğrendim:):):)Ertesi gün de görmemiş gibi diktim:)

Nasıl diktiğimi merak edenler okumaya devam edin:)





 Öncelikle yukarıdaki kağıda bakalım.İlk olarak bel ölçünüzü alıp bu sayıyı üçe bölüyorsunuz.Kumaşı katlayıp kumaş katının oldugu köşeden
bel ölçüsü /3 sonucunda çıkan rakam  kadar işaret alıyorsunuz.Mesela bel ölçünüz 60 ise 60/3=20.
Yani o kırmızı çizgileri 20 cm den ölçüp çeyrek daire şeklinde çiziyorsunuz.







Daha sonra bu oluşturduğumuz ilk çizgiden itibaren istediğimiz etek boyu kadar çiziyoruz.Mezurumuzu hareket ettirerek alt etek çizgisini belirliyoruz.












Dikiş payı vererek bel ve etek çizgisini kesiyoruz.

Şimdi önce belinize bir tutun bakın,size uygun mu diye.Daha sonra açık kısmı dikin ,fermuar için 8-10 cmlik bir boşluk bırakın.

Fermuarı diktikten sonra etek kemeri için bel ölçünüze göre istediğiniz kalınlıkla bir şerit kesin.Ben 10 cm kestim.
Tam ortasından yani 5 cmlik kısmından şeriti ütüledim ve bir tarafına şerit tela yapıştırdım.

kemerin bir tarafını tersinden eteğe diktim sonra düz kısmını çevirip ütüledim ve ince bir dikişle(çima) kemeri tamamladım.





 Bu da bitmiş hali:)Acemi işi ilk eteğim,ben çok sevdimmm:):)






35 yorum:

  1. Ama gercekten cok guzel olmus buu benim ilk klos etegim facia gibiydi.Tabi senin kursa gitmeyinde cok etkisi oliyordur malesef benim oyle bi imkanim olmadi anlatmda cok guzel bu arada

    YanıtlaSil
  2. Çok tesekkür ederim.Evet kursun etkisi büyük gerçekten,inşallah bir sıkıntı olmadan tamamlarım kursu ve güzel güzel ciciler öğrenirim:)

    YanıtlaSil
  3. ben de ilk kloş etek dikmiştim, duygulandım:) ellerinize sağlık çok güzel:)

    YanıtlaSil
  4. ben de ilerde bakar bakar duygulanırım insallah:))

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık canıım,ne güzel olmuş,hiç de acemi gibi durmuyor,iyi günlerde giy:)

    YanıtlaSil
  6. sağolasın canımcım yarın kursta giyip hocaya göstericem,ay aynı öğrencilerim gibi hissediyorum:):):):)Yıldız da alır mıyım ki:):)

    YanıtlaSil
  7. :) İlgileneceği bir zamana denk getirirsen mutlaka (varsa) hata bulur yoksa alırsın tabi yıldız balım:)
    (Bazen benim olduğum gibi) o an başka bir şeyle ilgileniyorsa 'hmm olmuş, aferin' der gönderir seni :) :) Tabi bu ikincisini yapmaz herhalde canıım :)

    YanıtlaSil
  8. ayy hoca çok beğendi bayağı gazladı beni,kim tutar beni:I:):)

    YanıtlaSil
  9. budur dostum, o zaman yıldızlar sana * * *

    YanıtlaSil
  10. Kumaşı nasıl katladınız

    YanıtlaSil
  11. kumaşı tam ortasından kare olacak şekilde katladım,bir kenarı kumaş katında olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mrhba yanlrdan dkissz olup arksi dikişli olsa nsl ktlanir

      Sil
  12. çok güzel olmuş canım çok severim kloş etekleri,
    ama bi kendime dikemedim bende bakalım nezaman kısmet olucak :))

    YanıtlaSil
  13. Benim klos eteklerimin kenarları yukarı kalkıyor neden olabilir ölçüleri düzgün çiziyorum ama aynı yardimci olurmusunuz

    YanıtlaSil
  14. Benim klos eteklerimin kenarları yukarı kalkıyor neden olabilir ölçüleri düzgün çiziyorum ama aynı yardimci olurmusunuz

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel olmuş bayıldım :)(: bana da beklerim :)(: aycinmutlu.blogspot.com

    YanıtlaSil
  16. Yarım koş etek için ne kadar kumaş kukanmıyım

    YanıtlaSil
  17. Bende pantolon diktim bol duble paça yüksek pel insanın kendini keşfetmesi güzel oluyo

    YanıtlaSil
  18. Ellerine saglik hem güzel dikmissiniz çok da güzel anlatmissiniz.cok tesekkurler emeğinize anlatiminiza.

    YanıtlaSil

Çok kıymetli yorumlarınızı alalım:)))