23 Nis 2015

Bebek Beşiği Dikimi (Anlatımlı)




Merhabalar,
Dikiş sayfalarında bolca paylaşılmış olan bu port bebe benzeri minik beşikten (baby nest) ben de diktim.Sahibi uyusun da büyüsün içinde inşallah:)
Bütün yapım aşamalarını çektim.Kıyafet dikmekten daha basit
asında .En çok çengelli iğneyle kurdele geçirmede zorlandım:)))Yarıya kadar gelip çengelli iğnenin içeride açılmasıyla hep baştan başlamak zorunda kaldım.
Bir de en son elde teyellenen yere makinada biye dikiliyor,ben bir türlü koca beşiği düzgün tutup da makinada dikemedim.Elimle diktim orayı da.Biri bana o son kısmı anlatsıııınnn lütfenn:(

Aşağıdaki çizim bana ait değil,internette bir arkadaş ayrıntılı anlatım yapmıştı.Ben de kaydettim tüm aşamaları.Arkadaşın ismini hatırlamıyorum,Allah razı olsun:)

Kalıba göre kestiğimiz iki parça kumaşı yüzü yüzüne gelecek şekilde etrafından aşağıdaki uç kısmını dönmeden dikiyoruz.











Düz kısmını çeviriyoruz.









Diktiğimiz kısıma hazır biyeyi yerleştiriyoruz.

Yukarıdaki şekilde köşelerden tutturarak dikiş çizgisi boyunca biye yerleştirdim.


Sonra aşağıdaki gibi biyenin köşelerinden iki dikiş geçiyoruz.Ortası tünel şeklinde olacak.
Yukarıdaki gibi ortaya yapılacak dikişin hizasını belirliyoruz.Ben önce tersinden çizdim,sonra toplu iğnelerle çizdiğim çizginin üzerinden giderek işareti ön yüze çıkardım.Bu işaretli kısım makinada dikilecek.

Diktikten sonra işaretlediğimiz yer ölçüsünde elyaf kesiyoruz,ben iki parça elyaf kestim.
Elyafı orta kısıma yerleştiriyoruz.Yanları ise elimizle iterek boncuk elyafla dolduruyoruz

Açık olan kısmı el dikişiyle kapatıyoruz.


daha sonra elle diktiğimiz yere biye dikiyoruz.
İşte ilk zorlandıgım kısım çengelli iğneyi tünelden geçirip uzun bir yol aldırıyoruz.
Sonra ikinci zorlandıgım hatta vaz geçip el dikişiyle tamamladıgım kısım.


Neyse sonuç güzel oldu gibi:):)



63 yorum:

  1. Gibi mi? Harika olmuş bu!..harika bir is cikartmissin arkadaşım tebrik eder ellerinden öperim aah ben de dikmeye ozledim..Bu gün dikiş makinem meydana çıkınca anladım ..çok sevgiler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy dikiş özlenmez mii:)Hadi oturun başına yeni yeni ciciler çıksın ortaya:)

      Sil
  2. Süper olmuş canımm. Kumaşın da sonunda yerini bulmuş, hem de şahane uymuş ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın canım,evet ya ,kumaş aylarca beşik olmayı beklemiş meğer:):):)Daha aynı kumaştan var ,bakalım o ne olucak:)

      Sil
  3. evet sonuç gerçekten süper olmuş. kumaş zaten harika. hem dik hem fotoğrafla hem buraya yazarak anlat gerçekten zor iş. Çok güzel anlatmışsın. Eline emeğine sağlık arkadaşım. :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet inanır mısın bazen şu fotograflayıp anlatma işi dikmekten daha zor geliyor:):):)Ama anlatımsız koyunca da anlatımlı isteyen arkadaşlar oluyor,her şey onlar için yani:):):):)

      Sil
    2. Kumaşın cinsi nedir acaba

      Sil
    3. Nevresim kumaşına benziyor tam ismini ben de bilmiyorum.parça kumaş olarak almıştım.

      Sil
  4. Ben bayıldım bu beşiğe. Kime diksem diye düşünüp duruyorum. Çocuklar büyüdü, toruna yıllar var. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. :):):)İyi düşünün illa vardır birilerii:):):)

    YanıtlaSil
  6. kumaşınıza ve baybnestinize hayran kaldım doğrusu. kumaşınız cinsi nedir merak ettim . güle güle kullanın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tesekkür ederim:):):)Nevresim kumaşına benzer bir kumaştı.

      Sil
  7. çok güzel olmuş.satılıkmı

    YanıtlaSil
  8. Hayır satmıyorum şimdilik.Ama facebook üzerinden Naz Tasarım Rukiye diye aratırsanız,arkadaşım dikip satıyor.

    YanıtlaSil
  9. yayınınızdan faydalanıp bende bişeyler yaptım linkinizi de yazıma ekledim ziyarete beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  10. Ne kadar tuttu toplamda acaba çok güzel. Olmuş bende yeğenim yapmak istiyorun

    YanıtlaSil
  11. Ne kadar tuttu toplamda acaba çok güzel. Olmuş bende yeğenim yapmak istiyorun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkür ederim.bazı malzemeler evde vardı,tam olarak bir tutar söyleyemeyeceğim.ama elyafın metresini 4 tlye aldım biyenin topu 10 tl ,bunlar haricinde bi kumaş kalıyor zaten.bahsettiğim malzemelerin hepsi kullanılmıyor zaten.

      Sil
  12. merhaba cok güzel olmuş elinize sağlık bende kumaş siparişi verdim kısmetse haftasonu yapıcam arkadasıma hediye :) bir sey sormak ıstıyorum. bu yatak kirlendıgınde yıkama durumu nasıl olucak acaba bilginiz varmı. tesekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet güzel bir hediye olur:)bazıları orta kısmı fermuarlı yapıp içine sünger koyuyorlar,o zaman hem daha tok duruyor hem de yıkaması daha kolay oluyor.

      Sil
  13. bende yaptım hafta sonu bitti sayılır rotuşlar kaldı:) minik yastık yapcam bide. bende orta kısmına sünger koydum ıkı kat ama fermuarlı yapmadım normal kapattım. yanlarada elyaf ve boncuk sılıkon karıstırıp koydum. yanları sizinkısı kadar buyuk olmalı sanırım ben yandakı payı az verdım :) ama yınede güzel oldu sanırım. ben bunu makıneye atıpta düşük prıgramda yıkayabılırım dımı bozulma falan olmaz değilmi. tesekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayırlı olsun,ellerinize sağlık.ben de hiç yıkamayı denemedim,zaten bunu dikip hediye ettim.inşallah sorun olmaz o kadar insan dikiyor ama hiç öyle bir sorun paylaştıklarını görmedim.

      Sil
  14. elinize saglık cok guzel olmus yaklasık 1 haftadır yaptıgım arastırmalar sonunda sızın anlatımınızla yapmaya karar verdım. dıkış dıkmeyı neredeyse bılmıyorum. paça kıvırmaktan baska bırsey yapmadım hıç ama umarım anlatımızla başarabılırım. yalnız anlamadıgım seyler var tabı yardımcı olursanız hafta sonu başlamak ıstıyorum bende. 1.ön ve arka yuzu ıcın birer metre kumaş almalıym sanırım dimi
    2. resımdekı yarım kalıp dimi ( o kadar cahilim bu konuda anayın işte. emın olmak ıstıyorum :) )
    3.ımm sanırım kalıbın yanında yazan butun ölçüler yarım kalıp için dimi
    Kafam baya karışık sanırım ama kesınlıkle sızın anlatımıınızı kullanıcam.

    YanıtlaSil
  15. çok tesekkür ederim:):) öncelikle çift en 1 bucuk metre kumaş alsanız yeter ama benim yaptıgım yuva biraz dar oldu,bence ölçüyü genişletseniz daha kullanışlı olur.O yüzden siz 2 bucuk metre kumaş alın.Artanla da minik yastık yaparsınız.ikinci sorunun cevabı evet bu yarım kalıp yani kumaşı katlayıp bu şekilde keseceksiniz açınca bütün bir görüntü ortaya çıkacak.O yüzden oradaki tüm ölçüler yarım evet,yani kumaşı katlı olarak 35 cm kesince ,açtıgınızda 70 cmlık bir kumaşınız olacak.2 cm her köşeden dikiş payı da verin.İnşallah sorun yaşamazsınız.Facebookta Küçük Kaşif sayfamdan mesajla ulaşabilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederım. kumasımı ancak alabıldım insallah muvaffak olabılırım

      Sil
    2. Merhabalar Neriman Yıldız
      Samsun Vezirköprü
      Merkezinde oturuyorum 24 yaşındayım ben babynest bebek ana kucağı dikiyorum 1 tanesi 65 TL 2 tanesi de 130 tl

      Sil
  16. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  17. Mrbbb size bisy sorcm bende makine yok elle yinede yapabilirmiyim bide kurdeleyi tam nerden gecirdiniz anlamadım 😊

    YanıtlaSil
  18. Mrbbb size bisy sorcm bende makine yok elle yinede yapabilirmiyim bide kurdeleyi tam nerden gecirdiniz anlamadım 😊

    YanıtlaSil
  19. Çok hoş olmuş, ellerinize sağlık. Ben de zor bir şey zannediyordum bu baby nest'leri. Meğer dikimi çok kolaymış. Anlatım için teşekkürler. Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  20. Paylaşım için teşekkürler..
    Çok başarılı bir çalışma olmuş

    YanıtlaSil
  21. Kaç metre kumas gitti kaç yasa kadar kullanilabilir

    YanıtlaSil
  22. Bende hep merak ettiğim bişey sorayim hamileyim ve setini istiyorum yastığı alt açması falan ama bunlar dar görünüyor hep gorundugu gibi mi

    YanıtlaSil
  23. Merhabalar
    Neriman Yıldız
    Samsun Vezirköprü
    Merkezinde oturuyorum
    24 yaşındayım ve bu işler yapıyorum sipariş alıp dikiyorum
    Bana ulaşmak isteyenler de 05466199549
    Bu numara yı arayabilir ler

    YanıtlaSil
  24. Çok güzel şeyler. Hamile kaldığımda yaptırcam ;)

    YanıtlaSil
  25. Merhaba bende bebek ana kucağı dikiyorum battaniye bebek emzirme örtüsü bebek yatağı yani her şey dikerim

    YanıtlaSil
  26. Neriman Yıldız
    Samsun Vezirköprü benim ellerimden her iş gelir

    YanıtlaSil

Çok kıymetli yorumlarınızı alalım:)))