2 Haz 2014

Dünyanın en başarılı eğitim sistemi: Montessori

Son zamanlarda siz de duydunuz mu bu eğitim sistemini?Ne garip değil mi,madem bu kadar başarılı bir sistem biz neden şimdilerde duyuyoruz(!)
Bu aralar ben de merak saldım bu sisteme biraz araştırma yaptım kendimce hatta Zeynep'le bir kaç uygulamamız bile var.Bunları da ilerleyen zamanlarda paylaşırız inşallah.

Adem Güneş'in kitapları ve çocuklara yaklaşımı daha önceden dikkatimi çekmişti.Montessori Eğitim Derneği başkanı oldugunu bilmiyordum.


DÜNYANIN EN BAŞARILI EĞİTİM SİSTEMİ:MONTESSORİ

Annelerin, babaların, eğitmenlerin son dönemlerde çokça konuştuğu eğitim sistemi Montessori... Hatta dünyada ismi duyulmuş birçok ünlü, bu eğitim sisteminden yetişmiş. Peki nedir bu Montessori? Neden dünyanın en başarılı eğitim sistemi olarak anılıyor?


 
 
Nursel Tozkoparan'ın röportajı
Alın size dünyanın en büyük şirketi "Google" nin kurucuları… Sergey Brin ve Larry Page birer Montessori eğitim sisteminin mezunları…
 
Evet sistem konuşuluyor ama nasıl bir eğitim sistemi, önceledikleri nedir, mevcut eğitim sistemden farkı ne? Neden dünyanın en başarılı eğitim sistemi? Bu sistemi ilk Türkiye'ye kim getirdi?
Türkiye'de yeni yeni yaygınlaşmaya başlayan bu eğitim sisteminin tüm ayrıntılarını Fatih Üniversitesi Öğretim Görevlisi ve Çocuk Gelişimi ve Montessori Eğitim Derneği Başkanı Adem Güneş'le konuştuk...
 
Çocuklarda ‘vicdan eğitimi' olmadan, ‘davranış eğitimi' olamayacağının altını çiziyor Adem Güneş.
Hatta ceza ile çocuk eğitimi olamayacağını ısrarla vurgulayan Güneş'in çalışmaları Bristol Üniversitesi'nde Yüksek Lisans ve Oslo Üniversitesi'nde araştırma konusu oldu.

1 yorum:

  1. Biz daha Tam Öğrenme Modeli'ni bile yapamazken bunu nasıl yapabiliriz merak konusu ..

    YanıtlaSil

Çok kıymetli yorumlarınızı alalım:)))