20 Haz 2014

TUTMAYAN YOĞURTLA NE YAPABİLİRİZ?

BİR YOĞURT SERÜVENİ

Zeynep doğduğundan beri mümkün olduğunca doğal beslenmeye çalışıyoruz.Bu yüzden yoğurdu da hep evde yapıyorum.Bir kaç gün önce 4 lt süt aldım ,kaynattım soğuması için bekleyeyimdedim fazla beklemişim.Ertesi gün aklıma geldi:):)Bu sıcakta süt o kadar bekler mi ,yoğurtlaşmış gibiydi ama bozuk kokusu yoktu.Şimdi anlatacaklarımı tutmayan yoğurtla da yapabilirsiniz.Tutmayan yoğurt çok sinir bozucudur bilirim ama değerlenince insan bir nebze de olsa rahatlıyor:):):)

Ben bir adet ekmek ,lor peyniri ve ayran yaptım ,bakın nasıl yaptım.

                                                                     LOR PEYNİRİ


Tutmayan yoğurdumuzun içine bir kase yoğurt ekleyip ara ara karıştırarak kaynatıyoruz(ben 4 lt süt kullandım.)

Peynirin tuz miktarına göre tuz ekliyoruz,sütün daha çabuk kesilmesi için yarım limon suyu sıkıyoruz.

Kaynadıkça süt kesik kesik olacak ve peynir parçaları oluşacak.Bunları süzgeç yardımıyla alıp altına çukur bir kap koyduğumuz temiz bir tülbentin üzerine alıyoruz.

Kaynadıkça aynı işlemi yapıyoruz, en son yavaşça bütün suyu tülbentin üzerine döküyoruz ki alamadığımız peynir tülbentte kalsın.

Tülbenti bohça gibi toplayıp ister bir yere asarak suyunu süzün ,isterseniz benim gibi süzgeçin üzerine koyun altındaki çukur bir kaba süzülsün.

5 -6 saat süzüldükten sonra işlem tamam peynirimiz hazır.


                                                                      EKMEK YAPIMI

Nasrettin hocanın fıkrası gibi tavuğun suyunun suyu:):)Bizimki de yoğurdun suyunun suyu gibi oldu.
Peynirden kalan suyu dökmeyin sakın çünkü çok şifalıymış ,ufak bir araştırma yapabilirsiniz.
Ben bir kısmını buzluğa koydum çünkü epey var.Diğer kısımla da ekmek,ayran ve cacık yapımında kullanabilirsiniz.

Ekmek için 3 bardak ılık peynir suyunun içinde 1 paket instant mayayı erittim.Tuz ve alabildiği kadar un ile yoğurdum.Ben tam buğday unu kullandım.İsterseniz içine çekirdek içi,susam ,çörek otu ...ekleyerek daha da lezzetlendirebilirsiniz ekmeğinizi.

Yoğurduğumuz hamuru kabarana kadar dinlendiriyoruz.Sonra şekil verip fırında 180 derecede pişiriyoruz.Fırınlamadan önce hamuru ince olarak şekillendirin, çok kabarınca içi geç pişiyor.

Afiyet olsun.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çok kıymetli yorumlarınızı alalım:)))