5 Tem 2014

EV YAPIMI YOĞURT ve PÜF NOKTALARI

EV YAPIMI YOĞURT ve PÜF NOKTALARI

Daha önce hiç yoğurt yapmamış ya da yapımını bilmeyenler bu işin zor olduğunu sanıyolar ama sandığınızdan çok çok daha kolay.Hem ev yoğurduna alışınca diğer yoğurtların tadı daha tuhaf geliyor insana.Yoğurt yapımında en önemli şey sütün sıcaklığı gerisi bebe işi:)

Ben yoğurdumu 4 lt süt ile yaptım.çevrenizde süt alabileceğiniz bir yer varsa ve bu süt güvenilirse gerçekten şanslısınız.Çoğu insan açık süt bulamıyor artık,bulduğu da çok pahalı oluyor.Benim komşum satıyor,litresini 2 liraya alıyoruz.

Malzemelerimiz ;
süt (4 lt) ,3 kaşık daha önce mayaladığımız yoğurttan(hazır yoğurt da olur),1 çay kaşığı tuz,1 çorba kaşığı toz şeker

Sütü kaynatın ve yaklaşık 4 saat soğumasını bekleyin.Tamamen soğumayacak.3-4 saat sonra serçe parmağımızla sütün sıcaklığını kontrol edin.Neden mi serçe parmak ,diğer parmaklar daha çok kullanıldığı için sıcaklığı daha az hissederler:)Serçe parmağınızla yakıcı olmayan ama ılıktan da daha sıcak bir ısı hissetmeniz lazım.

Diyelim ki süt istediğinizden daha soğuk,o zaman ocaktaki sütü tekrar ısıtıp istenilenden daha sıcak hale getirip tekrar soğumasını beklemeniz lazım.

İstenilen ısıyı yakaladığınızda 3 kaşık yoğurdu sütle biraz karıştırıp yavaşca süte ekleyin,tuz ve toz şekeri de koyup  güzelce karışmasını sağlayın.

Tuz yoğurdun daha sert olması için,şekerse ekşi olmaması için kullanıyoruz.

Daha sonra süt tenceresinin kapağını kapatıp, üzerini battaniye gibi kalın bir şeyle örtün ve  en az 6 saat bekletin.

Süre dolduktan sonra çok sarsmadan tencereyi buz dolabına kaldırın.sakın hemen kaşığı daldırmayın:):)Ertesi gün daldırırsınız.akşam yaptıysanız ertesi güne,sabah yaptıysanız akşama kadar dokunmayın.

Bu arada yoğurt tamamen yemeye hazır olduktan sonra ben 3 kaşık ayırıp buzluğa koyuyorum ve bir dahaki yoğurdumu mayalamak için de onu kullanıyorum.Hem daha taze oluyor,hem de yoğurt ekşi olmuyor.

2 yorum:

  1. Elinize sağlık. Önceden ben de yapıyorum sütçü gelmeyince bıraktım. şimdi başka geliyor ona da alışkanlık yapamadım. hazır yoğurdu yemek de hiç içimden gelmiyor:(

    YanıtlaSil
  2. Ben o konuda çok şanslıyın,komşum sütçü çünkü:):)Ev yoğurdu çok daha lezzetli ve sağlıklı oluyor.Bence araştırın eminim yakınlarda bir yerde sütçü vardır.

    YanıtlaSil

Çok kıymetli yorumlarınızı alalım:)))