5 Eyl 2014

SULU KÖFTE




Bu yemeği kendim yaptım diye mi artık bilmem pek begendim:):)Önceden köfte işini pek beceremiyordum şimdi tadı yerinde köfteler yapınca acayip mutlu oluyorum.3,5  senedir evliyim ilk defa sulu köfte yemeği yaptım yahu.Sanki köfteleri suya atınca hepsi dagılacakmış gibi geliyordu,fobiye bak:):):)Sulu köfte fobisi:):):)

Malzemeler:

Köfte için
300 gram kıyma
1 orta boy soğan
2 yemek kaşığı bulgur
1 yumurta
bir tutam ince doğranmış maydanoz
1 çay kaşığı reyhan
1 çay kaşığı karabiber
tuz

yemeğin devamı için:
1 çorba kaşığı salça
1 tane havuç
4 tane orta boy patates
tuz, karabiber
 Sıvı yağ


Yapılışı:

  • Köfteyi mutfak robotunda yaparsanız kesinlikle daha lezzetli oluyor.Eğer sizin robotunuz da benimki gibi küçükse o zaman soganın bir tanesini parçalayın,kıymanın bir kısmını ve bulguru ekleyin öyle çalıştırın robotu.daha sonra baharatları ve tuzu ekleyin.
  • Eğer bütün malzemeleri robotta karıştırabilirseniz ne ala:)Ama dediğim gibi robot yetersizse malzemenin yarısını robotla karıştırın sonra onu diğer malzemeye ekleyin ve elinizle devam edin.En son yumurtayı ekleyin.İyice bütünleşsin hepsi.
  • Köfte şekli vererek buzdolabında biraz dinlendirin.
  • Diğer yandan doğradığınız diğer soganı tencereye alın,yağda biraz kavurun.Salçayı ekleyin kokusu çıkana kadar onu da kavurun.
  • Üzeine bir miktar sıcak su ekleyin,sonra doğradığınız havuçları ve patatesi ekleyin.Tuzunu ve istediğiniz baharatı ekleyin en üste de köfteleri koyun.Tencereyi sallayarak hafifçe karışmasını sağlayın.
  • Patates ve havuçlar pişince yemeğin altını kapatabilirsiniz.

2 yorum:

Çok kıymetli yorumlarınızı alalım:)))